• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Часті питання/ FAQ
Опубліковано 01 липня 2015 року о 19:58

Паспортні питання 

  1. Мені виповнилось 25 років. Чи можу я звернутися до консульства з питання вклеєння фото в паспорт громадянина України (внутрішній паспорт)?

Ні. Консульські установи за кордоном не мають повноважень щодо внесення змін до паспортів громадянина України (внутрішніх паспортів. З питання вклеєння фото у зв’язку з досягненням 25-річного або 45-річного віку Вам необхідно звернутися територіального підрозділу ДМС України за місцем проживання в Україні. Детальніше тут

      2. Я вийшла заміж на території США і змінила прізвище. Чи можу я звернутися в консульство з питання обміну закордонного паспорта на нове прізвище?

Так, Ви можете звернутися до консульства, за умови, що:

-         у Вас оформлений дозвіл на виїзд на постійне проживання в США (на 4-5 стор. закордонного паспорта є відмітка «постійне проживання в США») або

-         Ви вже змінили свій внутрішній паспорт на нове прізвище за місцем свого постійного проживання в Україні (Детальніше тут)  

       2.1 Я не маю змоги їхати в Україну, щоб поміняти внутрішній паспорт на нове прізвище. Як я можу отримати в консульстві закордонний паспорт на нове прізвище?

Ви можете подати документи на новий закордонний паспорт на нове прізвище після отримання дозволу компетентних органів України на залишення на постійне проживання за кордоном (детальніше).

       3.     Я вийшла заміж на території США, але в свідоцтві про шлюб не вказано, що я змінила прізвище. Який документ я можу надати для підтвердження факту зміни прізвища?

Це може бути рішення суду за місцем Вашого проживання в США, в якому буде вказано, що Ви змінили прізвище внаслідок шлюбу і користуєтесь ним законно з визначеної дати. Рішення суду обов’язково має бути засвідчене в Офісі секретаря штату (Office of the Secretary of State) Апостилем (Apostille).

       4.     В мене закінчився термін дії закордонного паспорта, але я не можу отримати новий закордонний паспорт в консульстві, оскільки змінила прізвище на території США і не змінила свій внутрішній паспорт на нове прізвище. Як я можу повернутися в Україну, щоб поміняти внутрішній паспорт?

Вам необхідно за місяць до виїзду в Україну звернутися до консульства і отримати Посвідчення особи на повернення в Україну на старе прізвище.  

        5.     Я втратив закордонний паспорт на території США. Які мої подальші дії?

Вам необхідно невідкладно звернутися до найближчого поліцейського відділення та отримати довідку про те, що Ви зверталися в поліцію з питання втрати паспорта. Після цього Ви маєте повідомити про це консульську установу, на території консульського округу якої Ви проживаєте/перебуваєте. В залежності від того, наскільки довго Ви ще плануєте перебувати в США, Ви отримуєте паспорт (детальніше, оформлення триває близько 3-х місяців) або посвідчення особи на повернення в Україну (детальніше,  оформлюється відразу після підтвердження особи та громадянства України).

        6.     Я втратив/втратила на території США закордонний паспорт, оформив в консульстві новий паспорт, але через деякий паспорт мій старий паспорт знайшовся. Чи можу я далі ним користуватися?

Ні. Ваш паспорт було оголошено недійсним. Ви маєте здати його для знищення в найближчу консульську чи дипломатичну установу України (якщо Ви перебуваєте за кордоном) або до найближчого обласного управління Державної міграційної служби України (якщо Ви перебуваєте в Україні).

        7.     Термін дії мого закордонного паспорта закінчився, але в ньому є дійсна віза. Чи можу я залишити цей паспорт?

Так. При подачі документів на новий паспорт Вам необхідно буде написати відповідну заяву. Під час видачі Вам нового паспорта, Ваш старий паспорт буде анульовано (шляхом погашення машинозчитувальної зони) та повернуто Вам разом з новим паспортом.

         8.     Дані моєї дитини вписані в мій закордонний паспорт. Чи буде перенесено ці дані автоматично в новий паспорт?

Ні. Вам необхідно буде подати документи для оформлення Вашій дитині окремого закордонного паспорта (детальніше)

         9.      Дані моєї дитини вписані в мій закордонний паспорт, але їй виповнилось 5 років. Чи можу я звернутися до консульства з клопотанням про вклеєння фото дитини в мій паспорт.

Ні. Вам необхідно буде подати документи для оформлення Вашій дитині окремого закордонного паспорта (детальніше)

         10.    Чи потрібно мені оформлювати дитині окремий паспорт, якщо її дані вписані в мій паспорт?

Якщо Ваша дитина подорожує разом з Вами, її фото вклеєно в паспорт (для дітей віком від 5 років), то Ви можете не оформлювати їй окремий паспорт (за умови, якщо країна, в яку Ви їдете, не вимагає наявності окремого паспорта у дитини).

         11.   З якого віку я можу оформити своїй дитині закордонний паспорт?

З народження. Дітям віком до 16 років паспорт оформлюється терміном на 4 роки (детальніше).

         12.    Термін дії мого закордонного паспорта дійсний (його було продовжено в консульстві), але мій паспорт не приймають для оформлення шенгенської візи. Чи можу я подати документи на новий біометричний паспорт?

Так. Ви можете подати документи на оформлення нового паспорта (детальніше).

        13.     Я живу далеко від консульства. Чи можу я надіслати документи для оформлення нового паспорта по пошті?

Ні. Зняття відбитків пальців, фотографування, проставлення зразку підпису відбувається в приміщенні Посольства, тому Вам обов’язково треба бути присутніми при подачі документів.

         14.    Чи можу я оформити закордонний паспорт у терміновому порядку?

На жаль, ні. Відповідно до чинного законодавства України, за кордоном відсутня процедура оформлення паспорта у терміновому порядку, оскільки паспорти друкуються в Україні.

 Оформлення документів для дитини народженої у США

  1. Я вийшла заміж та народила дитину на території США. Чи будуть визнаватися Україною моє свідоцтво про шлюб та свідоцтво про народження дитини?

Так, але за умови засвідчення їх Апостилем (Apostille), який проставляється Офісом Секретаря того штату, де виданий документ (Office of the Secretary of State).

       2.     Я народила дитину і отримала американське свідоцтво про народження дитини (BirthCertificate). Чи потрібно мені отримувати дитині українське свідоцтво про народження?

Ні, не потрібно. Американське свідоцтво про народження буде визнаватися в Україні за умови засвідчення його Апостилем (Apostille), який проставляється Офісом Секретаря того штату, де виданий документ (Office of the Secretary of State).

       3.     В нас народилася дитина на території США. Які документи на дитину ми маємо оформити до повернення в Україну?

Вам необхідно оформити свідоцтво про народження дитини (Birth Certificate), засвідчити його Апостилем (Apostille) в Офісі Секретаря того штату, де виданий документ (Office of the Secretary of State), зробити переклад українською мовою і засвідчити переклад у нотаріуса.

Після цього, Вам необхідно звернутися до консульства для реєстрації громадянства України Вашої дитини за народженням

Якщо Ви перебуваєте в США тимчасово і маєте можливості чекати на оформлення дитині закордонного паспорта (процедура займає 3 місяці), Вам необхідно подати до консульства документи для оформлення Вашій дитині Посвідчення особи на повернення в Україну.

Питання нотаріату

 Чи можу я оформити довіреність поштою якщо я проживаю дуже далеко від Чикаго?

За вчиненням нотаріальних дій громадяни звертаються виключно ОСОБИСТО.

У разі неможлвості особистого прибуття до Посольства для посвідчення довіреності, для учинення нотаріальної дії Ви можете звернутися до відповідного нотаріуса США.

 Звертаючись до американського нотаріуса пам’ятайте про таке:

  • за українським законодавством при  посвідченні довіреностей та заяв нотаріусом встановлюється особа та з’ясовується обсяг цивільної дієздатності фізичних осіб, які звернулися за послугами (тобто, посвідчувальний напис нотаріуса повинен містити слова: особу встановлено, дієздатність перевірено);
  • відповідний документ може бути прийнятий на території України за умови його засвідчення штампом «Апостиль»: тобто, після посвідчення американським нотаріусом Вашого підпису на заяві чи довіреності, Вам потрібно звернутися до секретаря відповідного штату для засвідчення заяви чи довіреності «Апостилем» (введіть у пошуковій системі “apostille (штат у якому потрібно завірити документ));
  • зразок заяви або довіреності варто отримати від органу чи установи в Україні, до якого подаватиметься документ;
  • текст заяви чи довіреності варто викладати двома мовами: українською і англійською. Це надасть змогу американському нотаріусу зрозуміти суть нотаріальної дії.

 Скільки коштує посвідчення заяви або довіреності?

Загальна вартість оформлення нотаріальної заяви становить 30 дол.США та 10 дол.США за надання технічних послуг (підготовка проекту заяви, якщо у Вас відсутня).

Вартість оформлення довіреності коливається від 40 до 80 дол.США, залежно від предмету довіреності. Також при посвідченні довіреностей майнового характеру враховується, ким  довірена особа доводиться особі, яка видає довіреність.

Якщо довірена особа є дитиною, другим з подружжя або батьком чи матір’ю і спорідненість доведена шляхом пред’явлення оригіналу свідоцтва про одруження, про народження, про переміну прізвища тощо – застосовується пільговий тариф.

Наприклад: посвідчення довіреностей на право користування і розпорядження майном дітям, другому з подружжя, батькам коштує 40 дол.США, іншим особам – 80 дол.США.

За підготовку проекту довіреності стягується 10 дол.США (надання технічних послуг).

Також слід враховувати, що будь-яка нотаріально посвідчена довіреність підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі довіреностей (ЄРД).

У зв’язку з відсутністю у закордонних дипломатичних  установ доступу до згаданого реєстру, підпис заявника на заяві про реєстрацію довіреності у Єдиному реєстрі довіреностей повинен бути нотаріально посвідчений.

Вартість оформлення нотаріальної заяви про реєстрацію довіреності у ЄРД становитиме 30 дол.США.

Що потрібно для оформлення нотаріальної заяви?

Для оформлення нотаріальної заяви (згоди на оформлення дитині паспорта або виїзд дитини з України, прийняття або відмова від спадщини тощо) потрібно особисто прибути до Посольства у прийомні години консульського відділу

При собі необхідно мати: дійсний закордонний паспорт, копію першої сторінки з персональними даними та квитанцію про сплату консульського збору у розмірі 30 дол.США (якщо у Вас є готовий для посвідчення проект заяви, наданий вам українським нотаріусом, Ви сплачуєте 30 дол.США за посвідчення підпису. Проект заяви потрібно подавати також і в електронному вигляді).

Які документи потрібно подати для оформлення нотаріальної довіреності?

Для оформлення нотаріальної довіреності потрібно особисто прибути до консульства у прийомні години.

 При собі необхідно мати:

  • дійсний закордонний паспорт, копію першої сторінки з персональними даними
  • при посвідченні довіреностей майнового характеру – ОРИГІНАЛ та копію ідентифікаційного номера
  • бажано мати копію паспорта особи, якій Ви довіряєте, та копію її/його ідентифікаційного номера;
  • при посвідченні довіреності майнового характеру на дітей, батьків або другого з подружжя – ОРИГІНАЛИ та копії ДОКУМЕНТІВ, які підтверджують родинні зв'язки
  • квитанцію про сплату консульського збору

Рекомендуємо у разі звернення за посвідченням довіреностей щодо продажу майна також мати принаймні копії правовстановлюючих документів (свідоцтво про право власності, технічний паспорт тощо).

Засвідчення штампом «Apostille» документа, виданого компетентним органом США

Засвідчення штампом «Apostille» офіційних документів, виданих компетентними органами США, належить до компетенції Секретаря Штату видачі документа.

 

Розгляд звернень громадян

Належне забезпечення прав і законних інтересів усіх громадян України за кордоном є пріоритетним завданням державної політики у сфері консульських зносин України з іноземними державами.

Виконуючи це завдання, Департамент консульської служби і закордонні дипломатичні установи України (ЗДУ – посольства, генеральні консульства, консульства) діють у відповідності до положень Конституції, низки спеціальних законів України та нормативно-правових актів Президента й Уряду України, використовують увесь інструментарій міжнародного права. 

Консульський захист у випадках надзвичайних ситуацій надається усім громадянам України, які цього потребують, безвідносно до статусу і мети їхнього перебування за кордоном. Консульські дії вчиняються відповідно до профільного законодавства України.

Із вжитих останнім часом заходів з метою оптимізації консульського обслуговування відзначимо:

запровадження в закордонних дипломатичних установах щоденного (5 разів на тиждень) консульського прийому громадян, в т.ч. за надзвичайних обставин – у позаробочий час, а також вихідні та святкові дні;

започаткування функціонування цілодобових телефонних «гарячих» ліній для оперативного зв’язку з консулом в разі загрози здоров‘ю, життю чи смерті (номери розміщені на веб-сторінках ЗДУ);

функціонування в МЗС при цілодобовому Центрі оперативного реагування телефону «гарячої» лінії - +38 044 238 16 57;

регулярне оновлення на веб-сторінках МЗС і ЗДУ довідок з актуальною для громадян України інформацією щодо понад 180 країн світу – про правила поведінки, безпекову ситуацію, умови працевлаштування, надання медичних і соціальних послуг, митні питання, корисні номери телефонів.

З метою отримання максимально детальної інформації з консульських питань пропонуємо уважно ознайомитися з відповідним розділом «Консульські питання» веб-сторінки дипломатичного представництва чи консульської установи у країні, де Ви знаходитися. В такий спосіб Ви зможете завчасно підготувати відповідний сет документів для вчинення потрібної Вам консульської дії. Для отримання консульської послуги заявник особисто звертається в будь-який зручний для нього час в межах годин прийому до установи, на території консульського округу якої він тимчасово перебуває/постійно проживає.

Дотримання запропонованих нижче рекомендацій сприятиме заощадженню Вашого часу в разі потреби отримання як «типової» інформації консульського характеру, так і ефективної допомоги в разі потрапляння у надзвичайні/скрутні ситуації:

надавати перевагу відвіданню веб-сторінки (розділ «Консульські питання»)  в разі потреби отримання інформації на кшталт: графік роботи установи, її консульський округ, перелік консульських дій, необхідні для їх вчинення документи від заявника, терміни та тарифи;

надсилати звернення електронною поштою в разі потреби надання важливої, на Вашу думку, інформації для консульської посадової особи;

практикувати звернення телефоном переважно в разі потреби отримання від консула інструкцій при нетипових/скрутних ситуаціях.

Вашими думками щодо консульської складової діяльності МЗС, роботи консульських працівників центрального апарату, закордонних дипломатичних установ України Ви можете поділитися, надіславши інформацію на електронні адреси:

[email protected] – Департамент консульської служби МЗС України

Щодо оскарження дій консульських посадових осіб, які, на Вашу думку містять прояви корупції, прохання звертатися до Сектору з питань запобігання та виявлення корупції МЗС України

[email protected], +38 044 238 15 87 – Сектор з питань запобігання та виявлення корупції МЗС України

Принагідно повідомляємо, що розгляд та опрацювання звернень громадян (пропозиції, заяви, скарги) здійснюється МЗС України, закордонними дипломатичними та консульськими установами України відповідно до Закону України «Про звернення громадян» № 393 від 02.10.1996 р. Громадяни мають право звертатися як у письмовій формі, так і усно, зокрема, під час особистого прийому громадян працівниками закордонних дипломатичних установ.

Законом встановлено вимоги (стаття 5) до звернення громадян, яке обов’язково має містити інформацію про заявника (прізвище, ім’я, по батькові, адресу проживання). Письмове звернення підписуються заявником із зазначенням дати. Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження. Згідно з положеннями Закону (стаття 20) термін розгляду звернень громадян становить один місяць з дати їх надходження, а у випадку необхідності здійснення додаткового вивчення, цей термін розгляду може бути продовжено до 45 днів.

Центральний апарат МЗС і закордонні дипломатичні представництва і надалі докладатимуть усіх зусиль з метою виконання завдання, поставленого керівництвом МЗС і української держави - безумовного і максимального використання усіх повноважень і передбачених законодавством механізмів для ефективного захисту прав і законних інтересів громадян України за кордоном.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux