Інформація надана станом на початок 2021 року
Сполучені Штати мають одну з найбільш диверсифікованих економік світу, що утримує лідерство незважаючи на глобальну економічну кризу та пандемію коронавірусу, які призвели до значних коливань основних показників розвитку економіки країни.
Так, замість прогнозованого до початку кризи зростання американської економіки у 2020 р. на 1,8-2,1%, за наявними оцінками, ВВП Сполучених Штатів зменшився за результатами 2020 року на 3,5%. Водночас, за прогнозами Бюджетного офісу Конгресу США, ВВП країни за результатами 2021 року має зрости на 4,2%.
Загальний обсяг зовнішньої торгівлі товарами США в 2020 році зменшився у порівнянні з 2019 роком на 9,2% і склав 3,77 трлн. дол США. При цьому експорт товарів зменшився на 13,2% і склав 1,43 трлн. дол. США, а імпорт – зменшився на 6,6% і склав 2,33 трлн. дол. США. Варто зазначити, що попри зменшення обсягів зовнішньоторговельних операцій США утримує з собою статус найбільшого імпортера товарів в світі.
Основу структури імпорту товарів до США складають транспортні засоби (16,5%), комп’ютери та електроніка (15,6%), хімічна продукція (10,5%), машини (крім електричних) (7,6%), нафта та газ, різноманітні промислові товари, електричне обладнання, одяг, продукти харчування (готові), аграрна продукція.
Основними експортними позиціями США є енергетичні матеріали, нафта та продукти її перегонки; бітумінозні речовини; воски мінеральні (12,1%), реактори ядерні, котли, обладнання і механічні пристрої (11,9%), електричні машини і устаткування (10,4%), літальні апарати, космічні апарати та їх частини (8,27%), засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу (8,09%), прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні, медичні або хірургічні (6,13%), пластмаса та ін.
У міжнародній торгівлі Сполучених Штатів одне з провідних місць посідає Китай, який є найбільшим експортером товарів до США. У 2020 році товарообіг між країнами склав 560 млрд. дол. США при від’ємному для США сальдо у 310 млрд. дол. США.
Також, в п’ятірку найбільших торговельних партнерів США входять Мексика (товарообіг в 2020 році склав 538 млрд. дол. США), Канада (525 млрд. дол. США), Японія (183 млрд. дол. США) та Німеччина (172 млрд. дол. США).
На даний час американо-китайські відносини носять напружений характер, що викликано технологічним протистоянням, торговельними суперечками, позицією американської Адміністрації щодо причин розповсюдження коронавірусу та загальною конкуренцією цих глобальних гравців на світовій арені.
З огляду на глобальні економічні тенденції значна частина американських компаній розпочали переорієнтацію з азійських постачальників на постачальників з інших країн, а також опрацьовують можливості перенесення власних виробництв з Азійського в інші регіони світу. Переконані, що Україна має скористатися цими тенденціями та долучитися до згаданих процесів.
Двостороння торгівля між Україною та США протягом останніх років характеризувалась стійкою тенденцією до зростання, водночас фінансова криза, викликана пандемією COVID-19, негативним чином вплинула на позитивну динаміку розвитку двостороннього товарообігу.
За даними Державної служби статистики України, за підсумками 11 місяців 2020 року загальний товарообіг між Україною та США зменшився на 6,3% і склав 3,53 млрд. дол. США. Обсяг експортних поставок товарів з України до США скоротився на 3,6% у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року і склав 0,87 млрд. дол. США. Імпорт товарів з США зменшився на 10,5% і склав 2,66 млрд. дол. США.
Основу українського експорту до США склали чорні метали та вироби з них (62%), жири та олії тваринного або рослинного походження (6,2%), руди, шлаки і зола (3,4%), ядерні реактори та котли (2,4%), машини електричні машини (2,3%) та літальні апарати (2,3%).
Імпорт американських товарів до України є більш диверсифікованим. Найбільшими статтями американського імпорту є поставки наземного транспорту крім залізничного (27,7%), палива (21,4%), електричних машин (7,3%) та оптичних приладів (4,3%). Також, до структури американського імпорту до України входять ядерні реактори, котли, машини, друкована продукція, пластмаси, полімерні матеріали, насіння та плоди олійних рослин, фармацевтична продукція.
Обсяг торгівлі послугами між Україною та США за результатами 9 місяців 2020 року зріс на 8,3% у порівнянні з 2019 роком та становив 1,33 млрд. дол. або 11,2% від загального обсягу торгівлі послугами України. Експорт послуг до США зріс на 8,8% у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року та становив 1, 01 млрд. дол. США або 12,3% від загального обсягу експорту українських послуг. Основу експорту склали послуги у сфері телекомунікації, комп’ютерні та інформаційні послуги; транспортні та ділові послуги.
В свою чергу, обсяг імпорту послуг зі США зменшився на 10% у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року та склав 330 млн. дол. США або 8,9% від загального імпорту послуг в Україну. Основу американського імпорту склали державні та урядові послуги, послуги пов’язані з фінансовою діяльністю та ділові.
Найбільш перспективними напрямами для українських експортерів є поставки в США хімічної продукції, продуктів харчування, товарів народного вжитку та легкої промисловості, продукції машинобудівної галузі, а також надання транспортних, телекомунікаційних та ІТ-послуг.
Однією з особливостей виходу на американський ринок є можливість використання безмитного режиму для багатьох товарів українського виробництва в рамках Генералізованої системи преференцій США.
Генералізована система преференцій США (the U.S. Generalized System of Preference – GSP/ГСП) призначена для сприяння економічному зростанню в країнах, що розвиваються, шляхом надання товарам за понад 3 500 тарифними лініями Гармонізованого тарифу США пільгового безмитного режиму ввезення на територію США із визначених американським урядом країн-бенефіціарів ГСП (119 країн і території, зокрема й України). Список країн-бенефіціарів ГСП: https://bit.ly/3d1bXiN.
ГСП заснована 1 січня 1976 року відповідно до Закону США "Про торгівлю" 1974 року та діє до 31.12.2020.
Детальна інформація щодо ГСП розміщена на веб-сайті Офісу Торгового Представника США: Генералізована система преференцій США.
Преференції програми ГСП дають можливість ввозити на територію США товари українського походження за близько 3 500 тарифними лініями Гармонізованого тарифу США без сплати ввізного мита.
Продукція, що підпадає під безмитний режим ввезення в рамках ГСП, включає широкий асортимент сільськогосподарських та промислових товарів.
Список продукції, що підпадає під дію ГСП: GSP-Eligible Products.
Використання ГСП суттєво підвищує конкурентоспроможність експорту окремих груп українських товарів на американському ринку, оскільки застосування ГСП сприяє зниженню витрат через отримання безмитного режиму для товарів, що підпадають під дію ГСП.
З’ясувати чи підпадає товар під дію ГСП можна, зокрема, скориставшись веб-ресурсом: Гармонізований тариф США. Див. Рекомендовані кроки щодо визначення чи підпадає товар під дію ГСП.
Як товар, імпортований до США, отримує безмитний режим в рамках ГСП.
Якщо українські товари підпадають під дію ГСП, необхідно користуватися перевагами цієї програми у повній мірі, і повідомляти своїх американських партнерів про застосування ГСП під час експорту до США.
Повідомлення для імпортера США:
“Choose Ukrainian Products & Use GSP”
“Обирай українські товари та користуйся ГСП”
Відповідальним за отримання безмитного режиму для товарів, що підпадають під дію ГСП, є імпортер США.
Іноземні компанії (foreign corporations) можуть відкривати на території США відділення (представництва) у формі місцевих компаній – Limited Liability Company, LLC (з іноземними співвласниками / часткою іноземного капіталу в статутному капіталі компанії – т.зв. Foreign Limited Liability Company) або C Corporation (з іноземними акціонерами / певною кількістю акцій, які належать іноземній компанії). Більшість іноземних компаній надають перевагу створенню LLC, так як доходи отримані в рамках C Corporation (дивіденди) можуть підпадати під подвійне оподаткування.
Таким чином, іноземна компанія для реєстрації і ведення бізнесу в США повинна створювати місцеву компанію за американським законодавством з повним чи частковим володінням її статутним чи акціонерним капіталом. Відповідно, порядок реєстрації, відкриття, діяльності і закриття такої компанії буде практично таким самим, як і для місцевого бізнесу.
Також варто відзначити, що сприяння іноземним компаніям у започаткуванні бізнесу на території США надають регіональні торгові палати, економічні відділи урядів штатів та місцевих адміністрацій (так як реєстрація іноземних компаній розглядається місцевою владою у якості потенційної можливості залучення іноземних інвестицій і створення нових робочих місць – частина консультаційних послуг можуть надаватися цілком безкоштовно). Додатковим варіантом започаткування бізнесу в США, який значно полегшить юридичні аспекти реєстрації, адміністрування податків та оформлення співробітників – є створення спільного підприємства (joint ventures) з американською партнерською компанією.
Порядок та особливості реєстрації іноземної компанії в США визначається не на федеральному, а на рівні штатів. Відповідно, процес і порядок реєстрації компанії, а також отримання ліцензії на той чи інший вид діяльності (State Business License) чи розмір оподаткування може дещо відрізнятися в залежності від штату.
Як правило, для реєстрації компанії необхідно заповнити відповідну форму (наприклад, Application for Certificate of Authority або Application for Certificate of Registration) та сплатити обов’язкові платежі. Результатом реєстрації компанії буде отримання Certificate of Incorporation (у випадку створення корпорації типу - C Corporation) або Certificate of Formation (у випадку створення товариства з обмеженою відповідальністю - Limited Liability Company).
Також необхідним є отримання т.зв. ідентифікаційного номеру працедавця - Employer Identification Name (EIN), який потрібний для відкриття банківського рахунку, та Individual Taxpayer Identification Number (ITIN) – індивідуальний номер платника податків (цей номер буде використовуватися Податковою службою США (Internal Revenue Service, IRS) для адміністрування сплати американських податків, так як іноземні громадяни на відміну від громадян Сполучених Штатів, не можуть отримувати номер соціального страхування - Social Security Number, SSN) (посилання на податкові форми США: www.irs.gov/formspubs).
Приєднання України до Угоди про державні закупівлі СОТ (The Agreement on Government Procurement (GPA), далі - Угода) надає можливість доступу вітчизняним експортерам, зокрема, до ринку державних закупівель Сполучених Штатів, який, за окремими оцінками, складає 300 млрд. дол. на рік (180 млрд. дол. на федеральному рівні та 120 млрд. дол. на рівні штатів).
Доступ до державних закупівель в США в рамках дії Угоди можливий напряму на двох рівнях:
федеральному (товари та послуги для потреб федеральних органів влади, за винятком: поштових послуг та пасажирських залізничних перевезень, окремих товарів для потреб Міністерства оборони США). Відсоток закупівель для потреб Міноборони складає 65-80% від загального обсягу щорічних федеральних закупівель США, які покриває дія Угоди.
З метою отримання можливості участі в державних закупівлях США потенційний постачальник повинен зареєструватися в Системі управління підрядами (https://cutt.ly/wygTDCT). Реєстрація та доступ до системи є безкоштовними.
Загальна інформація про федеральні закупівлі вартістю понад 25 тис. дол., порядок обов’язкової (безкоштовної) реєстрації, оголошення про закупівлі, повідомлення про присудження контракту, роз’яснення та відповіді на питання потенційних учасників тендерів тощо розміщуються на федеральному порталі https://cutt.ly/DkRIMAm. Портал також містить окремий розділ з відеоматеріалами та покроковими інструкціями для потенційних учасників державних закупівель (https://cutt.ly/PkRIS9o, https://cutt.ly/rkRIXzm).
На регіональному (ті ж товари та послуги, що й на федеральному рівні для потреб регіональних органів влади в 37 штатах та деяких установ федерального значення (наприклад, портові управління Нью-Йорку та Нью-Джерсі), за винятком окремих транспортних проектів). Кожен зі штатів розміщує інформацію щодо потреб в закупівлях на офіційних веб-ресурсах (зведена інформація розміщена за сайті Офісу торговельного представника США: https://cutt.ly/rygTAvU)
Крім цього, участь у державних закупівлях в США вітчизняних виробників також можлива через механізм субпідрядника (таку можливість надає Управління служб загального призначення США (U.S. General Services Administration), разом з чіткими роз’ясненнями функціонування такого механізму https://cutt.ly/bkROgAU.
З метою надання сприяння та ознайомлення вітчизняного бізнесу з новими можливостями, було створено Офіс GPA, який підтримує та консультує українських експортерів з питань участі в публічних закупівлях країн GPA та імпортерів з країн - учасниць GPA щодо їх участі в публічних закупівлях в Україні.
Детальніше про Угоду про державні закупівлі СОТ:
Детальніше про ініціативу GPAinUA:
Дипломатична підтримка вітчизняних експортерів є одним з важливих напрямів роботи МЗС, яка спрямована на розширення географії ринків збуту та забезпечення галузевої диверсифікації вітчизняного експорту.
У контексті забезпечення реалізації національних пріоритетів, сприяння виходу українських експортерів на зовнішні ринки, захисту їхніх економічних інтересів за кордоном і залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України з квітня 2013 року при МЗС діє Рада експортерів та інвесторів (РЕІ).
У рамках РЕІ на постійній основі здійснюється моніторинг та оперативне інформування національних виробників стосовно потенційних можливостей розширення української присутності на світових ринках, зацікавленості іноземних компаній у налагодженні контактів з вітчизняними партнерами.
Більш детально за посиланням https://rei.mfa.gov.ua/
Анкета експортера
Місто проведення виставкового заходу |
Назва виставкового заходу (мовою оригіналу та в перекладі українською) |
Термін проведення виставкового заходу |
Формат проведення (онлайн/офлайн) |
Організатор виставкового заходу (поштова адреса мовою оригіналу) |
Спеціалізація виставкового заходу |
м. Чикаго, Іллінойс |
Process Expo – FPSA
|
12-15 жовтня
|
офлайн |
Messe Frankfurt North America Kim Porter Director of Marketing +1.678.732.2435 [email protected] |
Продовольче обладнання та технології |
м. Лас-Вегас, Невада |
Consumer Electronics Show – CES (Шоу споживчої електроніки)
|
11-14 січня |
онлайн |
Consumer Technology Association (CTA) +1.703.907.7600 |
Споживча електроніка та електронні технології |
м. Лас-Вегас, Невада |
ASD Market Week
|
28 лютого – 3 березня |
офлайн |
Emerald X Call: +1.864.699.0794 Direct: +1.323.817.2200 Fax: +1.323.957.1131 |
Споживчі товари, одяг, аксесуари |
м. Лас-Вегас, Невада |
National Hardware Show – NHS (Національне шоу обладнання)
|
11-13 травня |
офлайн |
Sales Director Juliana Sherwood Email: [email protected] Phone: +1.203.840.5566 Call: +1.203.840.5622 / 888.425.9377 |
Обладнання, різноманітне устаткування, продукція машинобудування |
м. Х’юстон, Техас |
Offshore Technology Conference – OTC (Конференція з технологій видобутку природних ресурсів на морі)
|
16-19 серпня |
офлайн |
Offshore Technology Conference Telephone: +1.972.952.9494 Fax: +1.713.779.4216 http://2021.otcnet.org/?_ga=2.206007763.1120359892.1605645044-164103400.1605645044 |
Видобуток природних ресурсів на морі (розвідка, буріння, видобуток) |
м. Лас-Вегас, Невада |
JCK Las Vegas
|
4-7 червня |
офлайн |
Reed Exhibitions Telephone: +1.203.840.5684 Outside of US: 800.257.3626 Isabel Cajulis Retailer Account Manager JCK Las Vegas & Luxury T: +1.203.840.5950 |
Ювелірні вироби |
м. Анахайм, Каліфорнія |
Natural Products Expo West (Виставка натуральних продуктів – Захід)
|
24-27 травня |
офлайн |
New Hope Network Account Managers (Sales) Michelle Garske Director, Strategic & International Accounts (Europe) tel. +1.303.998.9040 https://www.expowest.com/en/home.html https://www.expowest.com/en/register/business-categories.html https://www.expowest.com/en/exhibitor-resources/contact-your-account-manager.html |
Продукти харчування (органічні у т.ч.) |
м. Лас-Вегас, Невада |
Pack Expo Las Vegas (Виставка пакувальних технологій)
|
27-29 вересня |
офлайн |
PMMI (Association for Packaging and Processing Technologies) Jeremy Adams Phone: +1.571.266.4407 Email: [email protected] Merideth Newman Phone: +1.571.612.3208 Email: [email protected] https://www.packexpolasvegas.com/exhibiting/exhibit-sales-contacts |
Пакування, пакувальне обладнання та технології |
м. Тулар, Каліфорнія |
World AG Expo 2021
|
9-11 лютого |
онлайн |
International Agri-Center +1.800.999.9186 +1.559.688.1030 +1.559.688.5527 FAX +1.559.686.5065 Exhibitor Services FAX |
Сільськогосподарська продукція, техніка, устаткування, технології |
м. Луісвіль, Кентуккі |
National Farm Machinery Show (Національна виставка сільськогосподарських машин) |
10-13 лютого |
офлайн |
Kentucky Exposition Center: +1.502.367.5000 Expositions Department +1.502.367.5204 |
Сільскогосподарська техніка та машини |
м. Ірвінг, Техас |
PPAI Expo 2021
|
11-13 січня |
онлайн |
Маркетинг та реклама, торговельне обладнання, оптова та роздрібна торгівля, подарунки, споживчі товари |
|
м. Лас-Вегас, Невада |
AWFS Fair 2021
|
20-23 липня |
офлайн |
Association of Woodworking & Furnishings Suppliers Angela Hernandez +1.800.946.2937 [email protected] |
Папір та продукція деревообробки, обладнання, промислова автоматизація |
м. Луісвіль, Кентуккі |
The Utility Expo 2021 (Виставка комунальних послуг) |
28-30 вересня |
офлайн |
Association of equipment manufacturers +1-(414)-274-0644 Exhibitors: +1-(414)-272-0943 |
Будівництво, комунальні послуги, залізнична інфраструктура, відновлювальні джерела енергії, телекомунікації |
|
Developer Week 2021 (Тиждень розробника програмного забезпечення) |
17-19 лютого |
онлайн |
DevNetwork |
Програмне забезпечення, ІТ |
м. Орландо, Флорида |
MRO Americas 2021
|
27-29 квітня |
офлайн |
Informa Markets Mike Elmes Managing Director, Aerospace Media T: +44.1206.321639 [email protected] |
Авіабудівна, авіакосмічна галузі |
м. Лонг Біч, Каліфорнія |
WESTEC 2021
|
21-23 вересня |
офлайн |
Manufacturing Technology Series 1.508.743.8545 |
Електрика, електроніка, авіабудівна та авіакосмічна галузі, промислова автоматизація, фармацевтика, машинобудівна галузь, промислове машинобудування |
м. Сан Дієго, Каліфорнія |
Intersolar North America 2021
|
14-16 липня |
офлайн |
Peter Andersen, Sales Manager +1.207.842.5621 Nicole Poulin, Account Executive +1.207.842.5414 Ed Ware, Account Executive +1.207.842.5400 |
Енергозберігаючі технології та альтернативні джерела енергії |
м. Нью-Йорк |
Toy Fair - New York (Виставка іграшок) |
1-4 травня |
офлайн |
The Toy Association, Inc. [email protected] +1.212.675.1141 |
Іграшки та товари для дітей |
м. Індіана, Індіанаполіс |
Sweets & Snacks Expo (Виставка солодощів та снеків) |
22-25 червня |
офлайн |
National Confectioners Association Phone: +1.202.534.1440 Email: [email protected] |
Снеки, солодощі |
м. Лас-Вегас, Невада |
ANME Trade Show
|
17-19 січня |
онлайн |
ANMEXPO +1.810.225.9801 Fax: +1.810.225.9804 [email protected] |
Безпека, зброя |
м. Маямі, Флорида |
Miami Home Design And Remodeling Show (Шоу дизайну інтер’єрів та ремонту) |
12-14 березня |
офлайн |
Home Show Management Corp. Fax: +1.305.667.3266 |
Будівництво, ремонт, дизайн інтер’єрів, меблі |
м. Нью-Йорк |
International Security Conference & Expo (Міжнародна виставка безпеки та зброї)
|
17-18 листопада |
онлайн |
ISC East +1.203.840.5602 |
Безпека, зброя |
м. Маямі, Флорида |
World of Travel & Taste & Trade Expo |
13-15 травня |
офлайн
|
+1.407.502.3400 +1.407.777.6912 |
Туризм, подорожі, готельний бізнес |
м. Х’юстон, Техас |
CERA Week |
1-5 березня |
формат визначається |
+44 1344 328 300 Monday 12:00am UTC to Saturday 12:00am UTC |
Енергетичний форум, нафто-газова галузь |
Для більшості людей Сполучені Штати традиційно є країною необмежених бізнес можливостей. Законодавство США має багаторічну незмінну стабільну правову систему, низький рівень корупції, відсутність бюрократії, відмінну інфраструктуру, захищену приватну власність та поважну міжнародну репутацію.
Американські компанії застосовують дуже прагматичний підхід і потребують лише конкретних пропозицій, які можуть бути комерційно привабливими. Зокрема, вітчизняним підприємствам необхідно належним чином представити свої комерційні пропозиції англійською мовою, забезпечити наявність контактної особи, яка на належному рівні могла б оперативно підтримувати зв'язок з потенційними американськими партнерами, обов’язково забезпечувати повноцінну роботу англомовної версії веб-сайту компанії та ін.
Американці досить прагматичні, їм притаманна впевненість у власних силах, жорсткість. Вони наполегливі у досягненні мети, тому одразу ж після знайомства з потенційним партнером і встановлення дружньої атмосфери намагаються перейти до справи.
У спілкуванні американці досить відкриті, їм не подобається підкреслена формальність. Вони ввічливі, тактовні, демократичні, не зважають на вік та соціальний статус співрозмовника.
Розгляд будь-яких питань у американців ґрунтується на логічній аргументації. Розмірковуючи над певною проблемою, вони рухаються від загального до одиничного, посилаючись на ті чи інші аргументи.
Пошук партнерів серед американських компаній
Міністерство торгівлі США
Експортно-імпортний банк США
Загальний перелік відомств США, які відповідають за торговельні питання
Корпорація фінансування міжнародного розвитку (DFC)
Американська торговельна палата в Україні
Українсько-американська ділова рада
Ресурс для попередньої перевірки іноземних компаній
Генералізована система преференцій США
Гармонізований тариф США
https://www.usitc.gov/harmonized_tariff_information
Основні вимоги до сертифікації харчових продуктів в США
Контакти основних роздрібних мереж США
Albertsons
http://suppliers.safeway.com/pages/BecomeASupplier.htm
Walmart
https://corporate.walmart.com/suppliers
BJ’s
Target
https://corporate.target.com/about/products-services/suppliers#?lnk=fnav_t_spc_1_16
Harris Teeter
https://www.harristeeter.com/supplier-community
Giant
https://www.rangeme.com/aholddelhaizeusbrands
Trader Joe’s
https://www.traderjoes.com/contact-us/new-vendor-form
Whole Foods Market
https://www.wholefoodsmarket.com/company-info/information-potential-suppliers
Kroger
https://www.thekrogerco.com/vendors-suppliers/become-a-supplier/
Aldi
https://corporate.aldi.us/en/suppliers/become-a-supplier/
NetCost Market
https://www.netcostmarket.com/become-a-vendor/
Home Depot
https://www.homedepot.com/c/suppliers_and_providers
Dick’s
Державна митна служба України інформує, що з 01 липня 2021 року починають діяти норми пункту 61 розділу ХХІ Митного кодексу України щодо обов’язкового перебування на обліку в Державній митній службі України осіб нерезидентів, які здійснюють декларування товарів в Україні.
Згідно з частиною восьмою статті 455 Митного кодексу України, не перебування на обліку є підставою для відмови у митному оформленні та пропуску через митний кордон України товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Згідно з частиною першою статті 455 Митного кодексу України обов’язковому обліку підлягають особи нерезиденти, які є:
- декларантами товарів, транспортних засобів комерційного призначення, у випадках передбачених пунктом 4 частини другої статті 265 Митного кодексу України (іноземні перевізники що переміщують територією України товари, транспортні засоби комерційного призначення, прохідним транзитом);
- перевізниками товарів через митний кордон України та/або між митницями на території України або є особою відповідальною за такі перевезення (іноземні перевізники, що переміщують товари під митним контролем).
Стати на облік можливо:
- при в’їзді або виїзді з України шляхом заповнення реєстраційної форми безпосередньо у пункті пропуску та надання копії свідоцтва про реєстрацію особи нерезидента, видану компетентним органом країни реєстрації;
- шляхом направлення поштою до будь якої митниці заповненої реєстраційної форми та надання копії свідоцтва про реєстрацію особи, видану компетентним органом країни реєстрації;
- безпосередньо подати до будь якої митниці заповненої реєстраційної форми та копії свідоцтва про реєстрацію особи, видану компетентним органом країни реєстрації, або подання цих документів через уповноважену особу, яка діє на підставі довіреності від особи нерезидента, або через агента з митного оформлення, який діє на підставі договору між особою нерезидентом та українським митним брокером.
Реєстраційна форма може бути заповнена на будь якій мові офіційного міжнародного спілкування. Для прискорення обробки інформації бажано заповнювати її на українській або англійській мові.
Після введення даних із заяви до інформаційної системи митної служби, особі нерезиденту протягом однієї години буде присвоєно тимчасовий обліковий номер.
Відмова у присвоєні тимчасового облікового номеру можлива, якщо:
- реєстраційна форма містить не всі обов’язкові дані;
- особа нерезидент вже перебуває на обліку.
Тимчасовий обліковий номер дозволяє особі нерезиденту здійснювати усі митні формальності та процедури без обмежень.
Про взяття на облік та присвоєння облікового номеру особа нерезидент інформується протягом наступних п’яти робочих днів.
Завантажити форму Заяви нерезидента (українською) можна за посиланням
Завантажити форму Заяви нерезидента (англійською) можна за посиланням
Зразки заповнення Заяви: українською мовою та англійською мовою