• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Технічне розслідування катастрофи MH-17: спланований терористичний акт, - Геннадій Зубко
Опубліковано 13 жовтня 2015 року о 22:44

Боїнг-777-200 авіакомпанії «Малайзійські Авіалінії» був збитий російською ракетою ЗРК «Бук-М1», випущеною з району м. Сніжного, в результаті терористичної атаки з окупованої території підтримуваними Росією бойовиками на Сході України. Саме таку інформацію містить звіт технічного розслідування, яке вела Рада з безпеки на транспорті Королівства Нідерланди (РБТ).

За словами Віце-прем'єр-міністра - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, голови Міжвідомчої комісії з розслідування причин авіакатастрофи літака Боїнг-777-200 Геннадія Зубка, розслідування було відкритим та прозорим. Він зауважив, що підготовлений звіт містить детальний аналіз того, як відбувався політ над територією України і що стало причиною падіння літака.

«17 липня 2014 року у Донецькій області був збитий літак Боїнг-777-200 авіакомпанії «Малайзійські Авіалінії». Одразу ж почалась пошукова операція», - розповів про хронологію подій Геннадій Зубко.

За його словами, цього ж дня була утворена Урядова комісія з розслідування причин авіакатастрофи, яку очолив на той час Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Володимир Гройсман, а також  створено на базі ДСНС у Києві діючий у цілодобовому режимі інформаційний штаб з питань проведення відповідних пошуково-рятувальних робіт.

«19 липня 2014 року була прийнята пропозиція Королівства Нідерланди щодо створення міжнародних робочих груп по проведенню розслідування», - зазначив він.

«23 липня 2014 року Україна прийняла рішення про передачу розслідування нідерландській стороні задля забезпечення його неупередженості та об’єктивності, - нагадав Геннадій Зубко. – Окрім цього, Україна підписала з нідерландською стороною кілька документів, зокрема Угоду між Національним бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами України та Радою з безпеки польотів Нідерландів про передачу проведення розслідування авіаційної події з повітряним судном Боїнг-777-200, Угоду про Міжнародну місію захисту розслідування, що створить сприятливі умови для проведення неупередженого, чесного та всебічного розслідування авіакатастрофи».

Віце-прем'єр-міністр України наголосив, що у технічному розслідуванні брали участь представники України, Нідерландів, Малайзії, Австралії, Росії, США, Бельгії, Великої Британії, а також ІСАО.

«Україна всіляко сприяла проведенню розслідування: надала нідерландській стороні усі наявні матеріали, інформацію про переговори українських диспетчерів з екіпажем літака, сприяла в отриманні доступу до місця падіння літака. Ми також надали записи переговорів диспетчерів у ті періоди, коли над окупованою територією було збито українські літаки», - розповів він.

«Ми забезпечили безпечну роботу спеціальних груп з розслідування авіакатастрофи, створивши у Харкові інформаційно-координаційний штаб по роботі з рідними загиблих пасажирів, облаштувавши спеціальні місця для зберігання уламків літака, а також транспортування цих уламків та тіл загиблих», - поінформував Геннадій Зубко.

«Ми знаємо про 33 випадки, коли збивали літаки над зонами конфліктів, по всьому світі в різні часи, але досі не розроблено уніфікованих правил по забезпеченню безпеки польотів. Під час роботи над проектом звіту Україна підготовила та надала рекомендації щодо удосконалення нормативної бази IСAO та рекомендації щодо запобігання подібних випадків у майбутньому, які мають бути долучені нідерландською стороною до матеріалів звіту про розслідування», - зазначив Геннадій Зубко.

«Нідерландські фахівці ґрунтовно проаналізували причини падіння літака, здійснили реконструкцію літака зі знайдених уламків, яка була представлена 10-12 серпня цього року у Нідерландах міжнародним експертам, залученим до розслідування. Ми вдячні всім, хто брав участь у розслідуванні, за конструктивну співпрацю і високо цінуємо їхній професіоналізм», - зазначив урядовець. 

Він повідомив, що 14, 15 та 17 жовтня на авіабазі Гілзе-Райен будуть продемонстровані реконструйовані фрагменти літака.

«Зі свого боку Україна також проводила  технічне розслідування, результати якого майже повністю збігаються  із результатами нідерландської сторони», - підкреслив Геннадій Зубко.

«Опублікування звіту про причини катастрофи літака Боїнг-777-200 авіакомпанії «Малайзійські Авіалінії» є першим кроком на шляху забезпечення притягнення до відповідальності усіх осіб, винних у трагедії», - переконаний він.

«Наступний крок – завершення кримінального розслідування, яке проводиться Спільною групою з розслідування (Joint Investigation Team) за участю України, Нідерландів, Австралії, Бельгії та Малайзії, і буде завершено на початку 2016 року», - зазначив Геннадій Зубко.

«Ми висловлюємо глибоке співчуття усім, хто втратив рідних та близьких, а також співгромадян внаслідок цієї жахливої трагедії. Весь український народ сприйняв цю катастрофу як національну трагедію і вона назавжди залишиться у наших серцях. Нашим спільним обов’язком перед загиблими та їх сім’ями є з’ясування всіх обставин, встановлення об’єктивних причин виникнення катастрофи та притягнення до відповідальності осіб, винних у трагедії», - підкреслив Геннадій Зубко.

Віце-прем'єр-міністр України нагадав, що 17 липня 2015 року за Указом Президента України було утворено робочу групу з питань запровадження міжнародного механізму притягнення до відповідальності осіб, винних у збитті літака рейсу МН 17, яка проводить активну роботу в цьому напрямку.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux